مدتی پیش به مطلب جالبی برخوردم که در آن فردی برای ساخت یک ساندویچ ، از صفر تا صد ملزومات درست کردن این خوراکی را خود به تنهایی پرورش داده بود و پس از ماه ها ممارست موفق به تهیه غذایی شده بود که به گفته وی به خوشمزگی نمونه های آماده و در دسترس آن هم نبوده است . به عنوان مثال این فرد برای تهیه نان مورد نیاز ابتدا گندم کاشته و پس از موعد برداشت آن ها ، با آسیاب کردن و تهیه آرد ، خمیر مورد نیاز آن را به دست آورده بود ، خمیری که تازه به مرحله طبخ در تنور رسیده بود . وی برای به دست آوردن نمک آب دریا را تبخیر کرده بود و یا کاهو و گوجه مورد نیازش را خود کاشته بود .این اقدامات در کنار ده ها کار دیگر ، تنها و تنها به منظور تهیه موادی انجام پذیرفته بود که این فرد می توانست به سادگی از بیرون تهیه کند .

اما ارتباط این مثال با برون سپاری حسابداری چیست ؟ در موارد متعددی پیش می آید که امور روزانه ما ، بی آنکه خود بدانیم عملی شبیه ماجرای مثال فوق باشد . اینکه دوست داریم همه کارها را خود انجام داده و بر ذره ذره لحظات پیش روی نظارت داشته باشیم . در این میان شاید این حقیقت برای عده ای تلخ باشد ، اما پایفشاری بر انجام کاری که می توان آن را با هزینه ای کمتر ، کیفیت بیشتر و زمانی محدودتر انجام داد بسان حقیقت این مثال می باشد .

امور حسابداری به عنوان اعمالی که مجریانی مستقل داشته و این افراد می توانند در قالب شرکت و موسسات مختلف این کار را انجام دهند ، اگرچه توسط دپارتمان های داخلی حسابداری نیز محقق می گردد ، اما برون سپاری آن ها می تواند به عدم اشغال یک فضای ثابت در محیط کار ، عدم پرداخت حقوقی ثابت ، پشتوانه قانونی رسیدگی به حساب ها و پشتیبانی تیمی مجرب همراه باشد .